КАКО ДА ГО ЗАЈАКНЕТЕ ВАШИОТ ИМУНОЛОШКИ СИСТЕМ?

КАКО ДА ГО ЗАЈАКНЕТЕ ВАШИОТ ИМУНОЛОШКИ СИСТЕМ?

Постојат многу суплементи и производи кои тврдат дека помагаат во зајакнување на вашиот имунолошки систем. Но, иако тоа може да звучи како бесмислено, зајакнувањето на вашиот имунолошки систем е навистина потешко да се постигне отколку што може да мислите – и тоа со добра причина.

Вашиот имунолошки систем е неверојатно сложен. Мора да биде доволно силен и софистициран за да се спротивстави на разни болести и инфекции, но не е толку силен поради што честопати реагира непотребно – предизвикувајќи развој на алергии и други автоимуни нарушувања. За да работи во таква деликатна рамнотежа, вашиот имунолошки систем е строго контролиран од различни влезови.

Но, и покрај неговата сложеност, постојат секојдневни животни навики на кои може да се фокусирате за да му дадете на имунитетниот систем сила потребна за борба против инфекција или болест.

Еве пет начини поддржани од науката за да се осигурате дека вашиот имунолошки систем има сè што е потребно за оптимално функционирање, како и зошто не треба да се потпирате на додатоци за зајакнување на имунитетниот систем.

Одржувајте здрава исхрана


Како и со повеќето работи во вашето тело, здравата исхрана е клучна за силен имунолошки систем. Ова значи да бидете сигурни дека јадете многу зеленчук, овошје, мешунки, цели зрна, посни протеини и здрави масти.

Покрај обезбедувањето на имунолошкиот систем потребна енергија, здравата исхрана може да помогне да се добие доволно количество микроелементи кои играат улога во одржувањето на вашиот имунолошки систем, вклучително и:

  • Витамин Б6, кој се наоѓа во пилешко, лосос, туна, банани, зелен зеленчук и компири
  • Витамин Ц, кој се наоѓа во агруми, вклучувајќи портокали и јагоди, како и домати, брокула и спанаќ
  • Витамин Е, кој се наоѓа во бадемите, сончогледовото масло, семе од сончоглед, путер од кикирики и спанаќ

Бидејќи експертите веруваат дека вашето тело ги апсорбира витамините поефикасно од диететски извори, наместо од додатоци, најдобриот начин за поддршка на имунитетниот систем е да јадете добро балансирана исхрана.

Редовно вежбајте


Физичката активност не е само за градење мускули и лечење на депресивното расположение – подеднакво е важно и во тоа да бидете здрави и да го поддржувате здравиот имунолошки систем.

Начинот на кој може да ја подобри имунолошката функција е зајакнување на целокупната циркулација, што им олеснува на имуните клетки и другите молекули кои се борат против инфекции полесно да патуваат низ вашето тело.

Всушност, студиите покажале дека вклучувањето на само 30 минути умерено до енергично вежбање секој ден помага да се стимулира вашиот имунолошки систем. Ова значи дека е важно да се фокусирате на останување активни и редовно да вежбате.

Пијте доволно вода


Водата игра многу важни улоги во вашето тело, вклучително и поддршка на вашиот имунолошки систем. Течноста во циркулаторниот систем наречена лимфа, која носи важни имунолошки клетки кои се борат против инфекциите во вашето тело, во голема мера се состои од вода. Дехидрираноста го забавува движењето на лимфата, што понекогаш доведува до нарушен имунолошки систем.

Дури и ако не вежбате или не се потите, постојано губите вода преку здив, како и преку урина и движења на дебелото црево. За да го поддржите вашиот имунолошки систем, бидете сигурни дека ја заменувате изгубената вода со вода што вашиот организам може да ја искористи, што значи добро да знаете колку вода на вашиот „систем“ му е потребна.

Спијте доволно


Спиењето сигурно не се чувствува како активен процес, но има многу важни активности што се случуваат во вашето тело кога не сте будни – дури и ако не го сфаќате тоа. На пример, важни молекули кои се борат против инфекции се создаваат додека спиете.

Истражувањата покажале дека луѓето кои немаат доволно квалитетен сон се повеќе склони кон заболување по изложеност на вируси, како што се оние кои предизвикуваат настинка. За да му дадете најдобра шанса на вашиот имунолошки систем да се спротивстави на инфекцијата и болеста, важно е да знаете колку треба да спиете секоја вечер, како и чекорите што треба да ги преземете ако страдате од несоница.

Минимизирајте го стресот


Без разлика дали станува збор за брз стрес или стрес кој се развива со текот на времето, важно е да разберете како стресот влијае на вашето здравје – вклучително и влијанието што го има врз вашиот имунолошки систем. За време на период на стрес, особено хроничен стрес кој е чест и долготраен, вашето тело реагира со иницирање на одговор на стрес. Овој одговор на стресот, пак, го потиснува вашиот имунолошки систем – зголемувајќи ги шансите за инфекција или болест.

Стресот е различен за секого, и како го ослободуваме, исто така. Со оглед на ефектот што може да го има врз вашето здравје, важно е да знаете како да го идентификувате стресот. И, без разлика дали станува збор за длабоко дишење, медијација, молитва или вежбање, исто така треба да се запознаете со активностите што ви помагаат да го намалите стресот.

За крај

Нема недостаток на додатоци кои тврдат дека можат да го стимулираат вашиот имунолошки систем – но бидете претпазливи околу овие ветувања.

Прво, нема докази дека додатоците навистина помагаат да се подобри вашиот имунолошки систем или шансите да се борите против инфекција или болест.

На пример, ако мислите дека мегадоза витамин Ц може да ви помогне да не се разболите, треба посериозно да размислите.

Ако барате начини кои ќе ви помогнат да го зајакнете имунитетниот систем, размислете да бидете во тек со навиките за живот погоре, наместо да се потпирате на тврдењата на една обична етикета.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *