ЗОШТО МИРИЗБАТА НА КРОМИДОТ ТРЕБА ДА ВИ БИДЕ СЕКОГАШ ВО ВТОР ПЛАН?

ЗОШТО МИРИЗБАТА НА КРОМИДОТ ТРЕБА ДА ВИ БИДЕ СЕКОГАШ ВО ВТОР ПЛАН?

Зеленчукот е важен за здравјето и мора да биде дел од вашата исхрана за да останете во форма и вашиот организам да биде отпорен на болести. Јадењето зеленчук обезбедува повеќе здравствени придобивки: луѓето кои јадат повеќе зеленчук и овошје како дел од целокупната здрава исхрана, имаат намален ризик од некои хронични болести. Зеленчукот обезбедува хранливи материи од витално значење за здравјето и одржувањето на организмот.

Кромидот е еден таков зеленчук кој содржи разни витамини, минерали и потентни растителни соединенија за кои се докажува дека го подобруваат здравјето на многу начини. Всушност, лековитите својства на кромидот се препознаваат уште од античко време, кога се користеле за лекување на болести како главоболки, срцеви заболувања и рани во устата. Во прилог ќе наброиме зошто треба да јадете суров кромид секојдневно.

БОРБА СО ХОЛЕСТЕРОЛ


Флавоноидите во кромидот помагаат во намалувањето на лошиот холестерол во телото, а тиосулфинатите се познати по тоа што ја одржуваат конзистентноста на крвта, правејќи ја „потенка“. Поради ова, ризикот од срцев и мозочен удар се намалуваат.

ПРЕВЕНЦИЈА НА РАК


Една студија од 2019 година во Азиско-пацифичкиот журнал за клиничка онкологија спореди 833 лица со колоректален карцином со 833 лица кои немале болест. Истражувачите откриле дека ризикот од карцином на дебелото црево е 79% помал кај оние кои редовно консумираат алиум зеленчук, како што е кромид. Покрај тоа, една порција сецкан кромид обезбедува најмалку 13,11% од препорачаната дневна доза на витамин Ц кај возрасно лице. Како антиоксиданс, овој витамин помага во спротивставување на формирање на соединенија на слободни радикали кои имаат врски со рак.

БОГАТ Е СО АНТИОКСИДАНСИ


Кромидот е одличен извор на антиоксиданси. Всушност, тие содржат над 25 различни сорти на флавоноидни антиоксиданти. Овие антиоксиданти ја инхибираат оксидацијата, процес што доведува до оштетување на клетките и придонесува за болести како рак, дијабетес и срцеви заболувања.


ЗДРАВИ КОСКИ

Според Министерството за земјоделство на САД (USDA), само еден кромид содржи 25,3 мг калциум. Калциумот помага во одржување на силни коски, па додавањето кромид во вашата салата може да резултира во подобро здравје на коските. Се верува дека кромидот помага во намалување на оксидативниот стрес, го зајакнува нивото на антиоксиданти и го намалува слабеењето на коските, што може да спречи остеопороза и да ја зајакне коскената густина.

ПОДОБРА КОЖА И КОСА


Витаминот А, Ц и К во кромидот помагаат да се ослободите од пигментацијата и ве штити од штетните УВ зраци. Како добар извор на витамин Ц, кромидот може да го поддржи градењето и одржувањето на колагенот, кој обезбедува структура на кожата и косата.

КОНТРОЛИРАЊЕ НА ШЕЌЕРОТ

Јадењето кромид може да помогне во контролата на шеќерот во крвта, што е особено значајно за луѓето со дијабетес или предијабетес. Специфични соединенија кои се наоѓаат во кромидот, како што се соединенијата на кверцетин и сулфур, имаат токму антидијабетични ефекти.

ЗДРАВЈЕ НА ДИГЕСТИВНИОТ СИСТЕМ


Кромидот е богат извор на влакна и пребиотици, кои се неопходни за оптимално здравје на цревата. Кромидот е богат со пребиотиците инулин и фруктоолигосахариди. Овие помагаат да се зголеми бројот на пријателски бактерии во цревата и да се подобри имунолошката функција. Понатаму, диетата богата со пребиотици може да помогне во подобрување на апсорпцијата на важни минерали како калциум, што може да го подобри здравјето на коските.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *