ДАЛИ ПРЕДОЛГОТО СПИЕЊЕ Е ПОСЛЕДИЦА НА НЕКОЈА БОЛЕСТ?

ДАЛИ ПРЕДОЛГОТО СПИЕЊЕ Е ПОСЛЕДИЦА НА НЕКОЈА БОЛЕСТ?

Квалитетниот сон има големо влијание врз нашето здравје и благосостојба. Современиот начин на живот честопати го „краде“ нашиот сон и затоа експертите честопати не охрабруваат да го надоместиме. Но, што е со оние кои премногу спијат?

Оптималното количество на сон се чини дека е солидни седум часа. Има помалку штетни последици по здравјето на секој час, но има и повеќе на секој час, рече д-р Лин Калдвел од Одделот за невропсихологија на американскиот центар за истражување на поморството, кој ги сумираше резултатите од бројните истражувања на таа тема.

Негативните здравствени последици, рече таа, вклучуваат многу болести како што се дијабетес, дебелина и срцеви проблеми. Прекумерниот сон, во комбинација со слаба физичка активност, е исто така поврзан со зголемена смртност.
Важно е да се напомене дека сите податоци собрани од овие студии се набљудувачки, што значи дека тие се добиени со следење на луѓе со различни начини на спиење и споредување на нивните здравствени последици. Истражувањата не го продолжија експериментално продолжениот сон, што значи дека нема експериментални податоци што би ги поврзале прекумерниот сон со зголемената смртност.

Тогаш, каде е врската помеѓу прекумерниот сон и лошото здравје, со оглед на тоа што податоците за набљудување го покажуваат тоа?

“Проблемот со толкувањето на тезата дека”предолгиот сон е лош” е тоа што не знаеме зошто оние кои претерано спијат имаат лоши резултати. Можеби тие спијат премногу долго затоа што имаат медицински проблем што бара подолг сон”, рече д-р. Џејми Зицер, експерт од Универзитетот Стенфорд.

Повеќето лекари се согласуваат дека може да има и други фактори кои го поврзуваат предолгиот сон со негативни резултати, но не е јасно кои се тие.
“Најверојатно објаснување е дека постои состојба на болест што доведува до прекумерен сон, а не обратно.”, рече д-р Вилијам Килгор од Универзитетот на Аризона.

Добрата работа е што предолгото спиење веројатно не е штетно само по себе. Експертот за проблеми со спиењето д-р Џејмс Вер од Медицинскиот факултет во Источна Вирџинија тврди дека е невозможно да се „предозира“ сонот. На секое лице му треба различна количина на сон за нормално функционирање.

„Препорачуваме седум до осум часа сон на повеќето возрасни лица, но можноста индивидуата да остане фокусирана и функционална цел ден, особено после оброк, е добар показател за должината на спиењето“, вели д-р Вивиен Ебед, експерт од Стенфорд.

И, конечно, промените во типот на спиење можат да ви помогнат да откриете потенцијални промени во вашето здравје. Ако ви требаат многу повеќе од седум часа сон за ефикасно функционирање или ако вашата количина на сон е драматично зголемена, можеби ќе треба да му кажете на вашиот лекар. Повеќе сон сам нема да ве повреди, но може да укаже на друг проблем.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *