ЧЕТИРИ ПРИЧИНИ ЗОШТО ЕНЕРГЕТСКИТЕ ПИЈАЛАЦИ СЕ ЛОШИ ЗА ВАШЕТО ЗДРАВЈЕ

ЧЕТИРИ ПРИЧИНИ ЗОШТО ЕНЕРГЕТСКИТЕ ПИЈАЛАЦИ СЕ ЛОШИ ЗА ВАШЕТО ЗДРАВЈЕ

Енергетските пијалоци имаат за цел да ја подобрат концентрацијата и да ви помогнат да се фокусирате, но состојките во овие пијалоци можат да предизвикаат негативни здравствени ефекти. Еве што треба да знаете за енергетските пијалоци и како тие можат да влијаат на вашето здравје.

Енергетските пијалоци се пијалоци наменети да ја зголемат будноста, концентрацијата, вниманието и енергијата, вели Лорен Попек, регистриран диететичар во Орландо Хелт, непрофитна здравствена организација на Флорида.

Според Попек, некои вообичаени состојки кои се наоѓаат во енергетските пијалоци вклучуваат:

  • Кофеин
  • Шеќер
  • Витамини од групата Б.
  • Билки, како женшен и ѓумбир, за вкус
  • Деривати на аминокиселина, како Л-карнитин и таурин

Популарните производи за енергетски пијалоци ги вклучуваат Ред Бул, Монстер, Гуарана, Хел и многу други. Овие пијалоци можат да ја зголемат енергијата и концентрацијата, но исто така можат да предизвикаат негативни здравствени ефекти како забрзано отчукување на срцето и зголемен крвен притисок, вели Попек. Прекумерното или редовно консумирање енергетски пијалоци може да доведе до срцеви аритмии, главоболки, висок крвен притисок и вознемиреност, вели Попек.

Во САД, повеќе од 20.000 итни повици на брза помош во 2011 година биле поврзани со употреба на енергетски пијалоци. Мал преглед од 2014 година открива дека од 11 пациенти со сериозни срцеви проблеми, вклучително и срцев застој, петмина пријавиле консумирање на тежок енергетски пијалок.

Енергетските пијалоци се лоши за вашето срце

Кофеинот е главната состојка која се наоѓа во енергетските пијалоци благодарение на неговата способност да ја зголеми будноста. Кога се консумира во големи количини повеќе од 400 милиграми на ден, кофеинот може да предизвика:

  • Палпитации на срцето
  • Зголемен крвен притисок
  • Зголемен ритам на срцето
  • Нарушувања на срцевиот ритам

Повеќето енергетски пијалоци содржат помеѓу 70 и 240 мг кофеин по „порција“, додека една чаша кафе содржи околу 100 мг кофеин. Според американската администрација за храна и лекови (ФДА), безбедното ограничување на кофеинот за возрасни е до 400 мг на ден. Американската академија за педијатрија обесхрабрува внесување на кофеин кај деца под 12-годишна возраст и им препорачува на оние од 12 до 18 години да консумираат 100 мг или помалку на ден.

Една мала студија од 2016 година кај здрави индивидуи откри дека по конзумирање на енергетски пијалок три дена по ред, срцевиот QT интервал се зголемил, што е поврзано со ненадејна смрт. Поголем ризик се јавува при консумирање на повеќе енергетски пијалоци во краток временски период, вели Попек. Друга анализа од 2018 година откри дека енергетските пијалоци можат да предизвикаат проблеми со отчукувањата на срцето и да го зголемат систолниот крвен притисок.

„Овие пијалоци се генерално стимуланси и можат да предизвикаат побарувачка на срцето“, вели Мохамад Муса, доктор, вонреден професор на колеџот за медицина и животни науки на Универзитетот во Толедо. „Ако некој веќе има
срцева болест , што е една од најголемите причини за смртност во САД, енергетските пијалоци може да имаат негативен ефект врз организмот“.

Енергетските пијалоци се полни со шеќер

Повеќето енергетски пијалоци сочинуваат од 27 до 31 грам шеќер на 250 до 300 милилитри. Американската асоцијација за срце не препорачува повеќе од 25 грама шеќер, или шест лажички на ден за жени и 36 грама шеќер, или девет лажички, на ден за мажи. Со таа мерка, енергетски пијалок има тројно поголема количина на шеќер препорачана за еден ден.

Прекумерното внесување шеќер може да предизвика воспаление, кое е поврзано со голем број хронични состојби, вклучувајќи рак, дијабетес и срцеви заболувања, вели Попек. Потрошувачката на додадени шеќери исто така може да го зголеми ризикот од дебелина и безалкохолно заболување на замастен црн дроб.

Енергетските пијалоци не треба да се мешаат со алкохол

Енергетските пијалоци често се мешаат со алкохол, особено кај младите возрасни лица. Според Националниот центар за комплементарно и интегративно здравје (NCCIH), околу 25% од студентите консумираат алкохол со енергетски пијалоци.

Кога се комбинираат со алкохол, енергетските пијалоци можат да го променат нивото на интоксикација, правејќи да се чувствувате помалку алкохолизирани и енергично, додека сè уште имате знаци на оштетување на алкохолот, како нејасен говор, слаба координација и оштетување на меморијата. Комбинацијата исто така ги зголемува ризиците од прекумерно пиење бидејќи стимулативните ефекти на енергетските пијалоци можат да ги прикријат депресивните ефекти на алкохолот, предизвикувајќи да пиете повеќе. Лица на возраст од 15 до 23 години кои мешаат алкохол со енергетски пијалоци имаат четири пати поголема веројатност да пијат алкохол. Прекумерното пиење се дефинира како консумирање на пет или повеќе пијалоци за мажи и четири или повеќе пијалоци за жени за два часа. Пијанството е поврзано со неколку здравствени проблеми, вклучувајќи:

  • Хронични болести како што се висок крвен притисок, мозочен удар, срцеви заболувања и заболувања на црн дроб
  • Рак на дојка, уста, грло, хранопровод, црн дроб и дебело црево
  • Проблеми со меморијата и учењето

4. Енергетските пијалоци се штетни за тинејџерите

Енергетските пијалоци се особено штетни за адолесцентите кои сè уште растат и се развиваат и не можат да се справат со несаканите ефекти на енергетските пијалоци, вели Муса. Според NCCIH, енергетските пијалоци го зголемуваат ризикот од неколку здравствени состојби кај тинејџерите и младите, вклучувајќи:

  • Аномалии на кардиоваскуларниот нервен систем
  • Когнитивен недоволен развој
  • Зголемен ризик од депресија и други болести на менталното здравје
  • Нарушувања на спиењето

И покрај нивните неповолни здравствени ефекти, енергетските пијалоци многу им се продаваат на младите. Дали енергетските пијалоци се во ред во умерени количини? Енергетските пијалоци имаат нездрава природа. Тие можат да бидат безбедни ако ги консумираат умерено од луѓе без основни здравствени услови, вели Попек, иако постојат подобри начини да се добие енергетски поттик. И Попек и Муса препорачуваат ограничување на потрошувачката на енергетски пијалоци и наместо тоа, зголемување на енергијата и концентрацијата со поздрави алтернативи, како што се јадење закуска со протеини и јаглени хидрати, како јаболко или сирење. Комбинацијата на протеини и јаглехидрати може да ја зголеми енергијата и да ви помогне да се фокусирате, исто како и:

  • Јадење парче црно чоколадо, кое содржи антиоксиданти, флавоноиди и кофеин што може да ја зајакне работата на мозокот.
  • Спиење од седум до осум часа во текот на ноќта
  • Редовно вежбање

Енергетските пијалоци имаат за цел да ви дадат енергија и да го зголемат фокусот и концентрацијата, но тие се полни со кофеин и шеќер, што може да предизвика негативни здравствени ефекти кога се консумираат прекумерно. Ограничете го внесот на енергетски пијалоци и наместо тоа фокусирајте се на хранлива диета и соодветно спиење за подобрување на концентрацијата и нивото на енергија.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *